Kongsholmskolen - Genopbygning
April 2015

Arkitekt- og ingeniørfirmaet AI har i team med Rørbæk og Møller Arkitekter vundet opgaven
vedr. genopførelse af "bygning M" til Kongsholmcentret (Kongsholmskolen).

Læs mere på AI's hjemmeside:
Genopførelse af bygning M til Kongsholmcenteret

Fra Albertslund Posten 9/6 2015:

Alle billeder er taget af Bjarne Duelund Nielsen - © 2015

Kommunen og forsikringsselskabet er blevet enige om et forlig, så nu kan genopbygningen endelig gå i gang.
Overdækningen er fjernet og man er så småt påbegyndt nedrivning.

Ved hovedindgangen, til højre bag skurvognene anes festsalen, til venstre var formningslokaler.

Her til højre lå formningslokalerne.
Striben i midten er fordelingsgangen, hvor der var adgang til gang A-D og på den anden side lærerværelse, kontor, formning, fysik m.m.

Der bliver lidt at gå i gang med.

Festsalen til højre.

Gangen imellem skolen og festsalen. Overdækningen er trappen ned til kælderen (filmsal, toiletter, skydeklub m.m.).

Her var lærerværelse, kontor m.m.

1. salen er helt væk.
Bemærk det nye byggeri i baggrunden, der skal huse ældrecenter, plejehjem og indkøbsmuligheder (Kvickly).

Overgangen fra skolen (ved fysiklokalet) til sløjdlokaler og husgerning over "Oasen".

Springvandet der engang stod på Stationstorvet har fået plads her - dog uden springende vand.